stylebycharlotte!

Härliga dagar på Öland

Haft en supermysig semester med mamma på Öland, Öland är verkligen min favoritsommarställe år efter år.
Hade det inte varit 3 timmar hem. så hade jag velat bo där. Ett speciellt lugn överallt.

Vi körde inom Hyllsjön som även är min favoritfikaställe haha, härligt med denna utsikt nedan.
Vi körde sedan inom Lessebo/ Kosta Boda, gick runt i Glasriket & fick se när några gjorde champagneglas. Riktigt fräckt!

Underbart att avsluta dagen med middag på stranden, samt trubadurkväll i solnedgången.

Dag 2.

Härligt att gå upp tidigt, gå iväg och köpa frukost.. Sån frihet, med ett stort glittrande hav bredvid.

Efter frukosten blev det ett besök in till Borgholm, det bästa med att bo i Köpingsvik är att det är nära till allt.

För den som ska till Öland, så åk till Köpingsvik! + Klinta camping, har en superfin strand.

Vi avslutade kvällen på Badrock, i Borgholms slottsruin. Riktigt mäktigt!

Nästan lite kusligt, då det är kolsvart ute med tända ljus uppe i borgens fönster. Grymma artister.

Dag 3.

Besök på Byxelkroks marknad, efteråt åt vi stekt makrill nere vid hamnen. Åh, vad det är gott!

Avslutade kvällen i vår favoritrestaurang, Sandviks kvarn.

Vet, vi har många favoriter.. Men hur ofta äter man i en väderkvarn?

Sedan har dem supergod maat, duktig personal & härlig trubadur.

Dag 4.

Sista dagen bjöd på en soldag på stranden, besök i Borgholm.

När vi kom tillbaka till campingen igen, dök plötsligt syrran & killen upp precis bredvid och överraskade.

Såklart stannade vi till vid Hyllsjön igen påvägen hem & åt baguette, mysigt i solnedgången.