stylebycharlotte!

Kategori: Foto

Myshelg i Skåne

Julen rullar på! Skönt att vara ledig och kunna göra vad man vill!
Blev bjuden på middag & fika av pappa i fredags på Ikea, efter en liten shoppingtur. Mys!

FIck hur mycket fint som helst av älsklingen i helgen, då vi bytade julklappar.
Att någon kan känna en så bra, du är verkligen hur bäst som helst!
Förväntade mig inte såhär mycket.. & allt jag önskade mig!

Så gulligt ifrån svärföräldrarna, är verkligen min stil!

London Calli'n

Imorgon är det dags, den stora dagen! Dags att uppleva nya resmål.

Kl. 7:00 rullar bilen imorgon bitti, åka båt & sedan vidare mot Köpenhamn. Härligt!

Detta är första gången jag åker till London, så det ska bli jättespännande.
Hoppas på en kamera full med bilder & massa minnen rikare!
Dags att sova, är förkyld på detta. Så blir en ny upplevelse, flyga när man inte är helt ok.. hmm.
Kommer säkert dock vända när man kommit fram, yayy!
Vi hittade ett hotell precis ovanför Themsen, så detta ska bli massa nice.
Och jäklar vad det kommer shoppas julklappar, sämsta är bara.. Hur ska man få hem allt?
Hejdå Sverigee! // Lovee

En solig kväll med magi

Förstår att det är många som längtar efter värme, i dessa gråa tider.
Sitter och kollar tillbaka på bilder från i somras, vilken underbar sommar det var!
Hittade även lite bilder som jag inte lagt upp tidigare, som är ifrån Liseberg.
Vi hade en jättesolig dag, med mycket folk osv.
På kvällen bjöds det på trolleri, med Carl-Eniar Häckner mfl.
Härlig underhållning, myskväll verkligen!

Besök på Go kart Mega Drive

En dag blev det besök till Go Kart Mega Drive, som ligger inte så långt ifrån Chania. Fina banor och är ett av de största i Grekland.
Hur häftigt som helst, med fri transfer från hotellet direkt till plats. Vilken utsikt dessutom, då banan ligger precis vid bergen.
Dock är det lika dyrt som i Sverige, 20minuter för 200kr. Men för upplevelsen så är det värt!
För de som inte vill åka Gokart, så finns det lite spel på ett spelområde & samt en caffeteria.
Vi lärde även känna nytt folk i Agia Marina, så vi åkte hit med dem. Kul!

En resa till Grekland

Heej tråkiga svenskar! Eller rättare sagt, svenskar är inte lika pratglada som grekerna har man märkt snabbt!
Vi har haft en underbar vecka, vilket faktiskt var den varmaste veckan detta året. Tur!
Dock påvägen dit, hamnade vi mitt i ett åskväder där allt skakade i över en timme.
Sjukt hur illa man mådde, samtidigt som piloten anropade om att det skulle bli turbulent.
Så det bästa var ju såklart att man kom fram hel.

Sedan bussfärden till hotellet mitt i natten, var väldigt bra fram tills vi plötsligt inte kom frammåt.
Pga att några bilar var felparkerade vid ett annat hotell så föraren kom inte förbi.
Men det fixade sig tillslut. En morgon vaknade vi med jordskalv, på hela 5,7.
Så en händelserik resa har man varit med om, haha. Det är ju så det ska vara!

Efter några dagar träffade vi ett par från Göteborg och fler från uppåt landet som vi festade med.
Hotellägaren har även lagt till oss på facebook, då vi lovat honom Reunion 2015. Självklart återvänder vi!
Atrion Hotell i Agia Marina på Kreta, är nog svårt att slå! Världens bästa personal, som alla blir vänner med på dirr.
Godaste maten (då man tillochmed helre äter på hotellet än ute), superbra service och allt är alltid så jäklans rent överallt.
Berättar mer om resan framöver, har tusentals bilder haha. Händer väldigt mycket under en vecka, då man går upp tidigt och lägger sig sent.

Äntligen dags - Rullar mot Grekland!

Heeeej folks! Uppspelt, äntligen är dagen här. Mot Landvetter strax!
Grekland har 30+ just nu, ska bli så härligt att kunna bada vidare och uppleva alla sevärdigheter.
Somsagt, min första resa så långt bort. Medelhavet ska bli nice!
Dags att köra, gladgladsupergladtjejwää.

Ses om en vecka!

Ängelholms Ljusfest 2014

Ängelholms årliga ljusfest utspelade sig vid Rönneå, i fredags. Mysig kväll med mamma, syrran och killen.
Fullsmockat med folk, tradition av båtparads tävling genom utsmyckning med temat "Endless summer".
Med avslutningsvis fyrverkerier som är kvällens höjdpunkt för många, nådde festen sin topp!

Är ett måste för mig att gå på det varje sommar, är lika häftigt varje år.

Homesweethome - Semesterbilder från Öland

Hallå! Ligger efter med bloggandet ett antal dagar osv I know, men sommaren bjuder på full rulle!
Tänkte iallafall bjuda er på lite bilder från semestern på Öland, vilket är mitt favoritplace & har velat åka tillbaka hela veckan!
Eftersom jag fortfarande inte kommer åt min mail, så får det bli lite andra bilder från systemkameran & instagram!

Dag 1.

Morgonen började med att gå upp vid sju, packade bilen och hämtade syrran.
Bästisen hade även sovit över, så körde hem henne. Sedan var vi påväg - Jag, mamma & Michaela.

Första besöken, blev en del glasbruk längs vägen vid Orrefors (Kosta Boda).
Inhandlade lite presenter, kan dock ej lägga upp bilder på det förren efter födelsedagarna hihi.
Köpte även ett par svarta/ blanka festskor, (kan lägga upp bättre bild i nästa inlägg).

Vi stannade till vid Hyllsjön & tog en fika, mysigt! Åkte sedan vidare till Kalmar, dock inga bilder därifrån.
Hade Kalmar inte legat så långt hemifrån, så hade jag kunnat tänka mig att bo där. Grymt fin sommarstad!

Med 30grader kom vi slutligen fram till vår älskade camping, Klinta i Köpingsvik. Satte upp tältet, hela campingen var fullsmockat med folk vilket är kul!

Åt en supergod middag på campingen, min efterlängtade rödspätta!

Kvällen avslutades med Diggiloo i Borgholm, rätt coolt att ha upplevt det på Öland en gång i sitt liv.
Dock kändes Båstad mer inbjudande & har antagligen mer publik.

Underbar kväll nere i Borgholms hamn, minnesvärt!

Dag 2.

Dag två bestod av stranden på dagen, då det nästan var 35grader - gick knappt att göra något annat.
Vilket vatten, Öland har alltid så rent och denna gången var det medelhavsvarmt... Så underbart att man inte vill gå därifrån.
Eftermiddagen spenderades i Borgholms city, gick i alla saknade affärer och åt en god middag på Himlagott.
Avslutade rundan med en kula glass, fanns hur coola smaker som helst. Energidrickaglass/smurfblå med marshmallows&/melon osv.
Åkte tillbaka till Campingen, som bjöd på trubadur resten av kvällen. Underbara solnedgångar dessutom!

Dag 3.

Dag tre, började med att Nathalie, Rasmus & Chino (syrrans vovve) kom till Öland. Åt frukost tillsammans, gick sedan ner till stranden.
Åkte längst upp på Öland, till Byxelkroksmarknad (kommer ej åt bilderna än).

Påvägen tillbaka gick vi inom Källa Glassgård, supergod glass men för dyrt!
Är Ölands största glasställe/ turistmål, men för att en familj ska äta en varsin glass - så är man uppe i nästan tusen spänn.
(Då köper man helre en god, större middag).

Campingen bjöd även denna kvällen på livemusik, då det var en mexikansk afton med two4you.

Kvällen avrundades med minigolf, dock blev det väldigt snabbt mörkt vilket gjorde det inte så lätt att spela.
- Var även mycket folk, så man fick vänta på att spela på varje bana. Men ändå mys!

Sista kvällen avslutades med lite cider och annat gott! Sedan började det regna mitt i allt, som gjorde att kvällen inte blev så lång.

Dag 4.

Morgonen vi skulle åka hem, regnade.. Man känner verkligen att man prickade rätt dagar, hade sol princip hela tiden och 30+.
Därför blev det ett besök på Ölands Köpstad i Färjestaden påvägen hem. Tycker dock affärerna inte är lika roliga som förr, saknades något.

I 3timmar hem, hade vi åskan bakom oss..
Kändes på ett sätt skönt att lämna det hemska vädret, men såklart är det alltid jobbigt att åka ifrån något man älskar!
Stannade till och skulle grilla, men såklart tog tändaren slut mitt i allt.. Så vi fick åka hem & steka allt hemma istället, haha!

Mot Öland - Ses nästa vecka!

Halloj! Hoppas ni har en bra vecka?

Själv så har man haft det fullt upp som alltid, därför kommer ett inlägg i efterhand.
Min mail har även fått problem, vilket gör att det inte går att skicka bilder.. Så får duga med instagramsbilder sålänge.
Blev iallafall ett gympass i fredags på Friskis i Ängelholm, dock äckligt varmt därinne så gick ej att stanna länge. Avslutade kvällen med Ängelholms djurpark, nostalgi!
Lördagen skulle egentligen tagit oss till Nimis, pga mycket folk hamnade vi istället i Mölle - Fast lika mys!
Har även hunnit med stranden i Segelstorp, världens klaraste vatten! Känns som man varit runt halva Skåne, på två dagar haha!
Blev äntligen jobb i måndags, mormor & morfar kom på fika senare. Igår kom syrran på frukost, lunch & fika!

Idag har varit en fullspäckad dag, upp tidigt för att städa osv - då Nathalie & sambon ska vara här i helgen.
Lämnade syrran på jobbet, eftermiddagsfika hos mormor & morfar, hämtade sovsäckar, hämtade upp Linnea.
..Åkte till Maxi, hämtade campinggrejer hos pappa, hem och åt mat, packat ikväll.. Wow, vilken dag!
Bästisen sover här till imorgon, nize! Upp 05:30, då det bär av till Öland med mamma & Michaela! Ska bli hur nice som helst, mitt favoställe!
Fler bilder skulle egentligen kommit upp från veckan, dock är kameran nerpackad!

Så vi ses igen om några dagar, ska bara njuta på stranden och chilla med kamelerna!

Har tältet precis framför havet när man vaknar - Underbart, ha det bäst sålänge! Nu ska vi sova, peaace